Totalt antall sidevisninger

torsdag 13. mai 2010

Dag 3


Dagen begynner litt sløvt med en god frokost og aviser. I dag ser været bra ut og jeg velger surfskien i dag. Turen legger jeg til Nøtterøy rundt, Tjøme rundt i går og Nøtterøy i dag, det blir bra.
Har kjøpt noen nye vanntette sokker fra Chill ett eller annet og de fungerer kjempebra når man padler med long john, da blir man jo ikke våt på bena. Kjøpt på Eian fritid i Drammen.
Turen starter i Kjøpmanskjær og jeg padler rett vest og så nordover inn mot byen. Har tilogmed litt lett medvind og da er livet godt å leve. Synes selv jeg holder et hyggelig høyt tempo, ligger på ca 10-11 kmt ikke racerfort men jeg padler jo også alene. Det er forsvinnende lite båter utpå og bra er det. Runder Rambergodden og kommer inn til Tønsberg, der trekker jeg inn magen og øker tempoet litt :o) Passerer kanalbrua og slapper av litt over Træla, Jeg har da padlet sammenhengende siden starten og merker nå at jeg er litt sliten, hadde jo over 30 km i går også. Veien går forbi Fjærholmen og Nesbrygga og plutselig så er jeg på Åresund, nordre Årø passeres og likeså søndre Årø. Plutselig så ser jeg Mågerø og da vet jeg at det ikke er særlig langt igjen. Øker tempoet litt og så padler jeg vestover igjen, inn mot Kjøpmanskjær.
Før jeg vet ordet av det så står jeg på brygga igjen.
Hvaskal man si om dagen? Bra men det er veldig lite spennende å se på på Nøtterøys vestside, mye bedre på øst siden da.
Dagens lengde ble 32,4 km og totalt på 3 dager har jeg da padlet 80 km, og jeg skal ut en tur med Havpadlerne nå straks (dette skriver jeg på dag 4)
Jeg brukte forøverig 3 timer og ca 35 minutter og er relativt fornøyd med det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar