Totalt antall sidevisninger

tirsdag 11. mai 2010

Dag 1

Denne mandagen så blåser det ikke spesiellt mye men nok og det kommer i fra sør. Konemor kommer med et forslag som jeg synes er veldig bra, hun kjører meg ut til Verdens ende og jeg kan padle hjem, et lite downvind legg er bestandig deilig. Det blåser en del her ute på Verdens ende i dag og solen skinner. Livet er herlig dere.




Klokken var 10 over tre da jeg slapp hånden i brygga og la i vei innover. Jeg møtte tre unge jenter i kajakk på vei motvinds rundt Verdens ende. De hadde overnattet og var nå på vei mot Hui, sporty.


Ferden gikk lystig innover fjorden og jeg hadde vel en snittfart på mellom 8,5 og 9,5 km . Passerte Havna Hotel og der ligger det noen store hvite baljer, lurer på om alle har proppell, det går rykter om at det ligger båter her uten motor. Det er omtrent like kult som å ha kajakk uten åre. Veien vidre er uten overraskelser av noe slag og plutselig så ser jeg kongehytta på Mågerø, snart hjemme, runder Mågerøodden og sannelig sannelig der så jeg årets første brennmanet.
Kommer innover mot Kjøpmanskjær og nå blåser det kraftig motvind og da girer jeg opp og bestemmer meg for å ikke ligge under 7 kmt og det går nesten bra, kommer under noen ganger i de værste kastene. men får også se og kjenne forskjell på forskjellige padletak og klassisk surfski padling gir meget høy hastighet også i denne vinden, hmmm det gir rom for ettertanke.
Nå er klokka 08.00 og jeg skal ut å padle rundt Tjøme i dag. Turen i går ble på 15,8 km og i underkant av 2 timers padling. Gleder meg nå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar