Totalt antall sidevisninger

torsdag 2. mars 2023

Freya`n er solgt.

 Freya`n er solgt, men ikke til hvem som helst. Mer om det litt senere. Dessverre så lager ikke Point65 flere glassfiber båter, de hadde to utrolig flotte båter i sitt program, nemlig XP18 og Freya. Uten unntak så kan jeg si at Freya er den beste kajakken jeg har hatt fingra på. Litt ustødig ulastet men utrolig stødig med litt last ombord. Tror jeg har padlet 5 ganger fra Mandal og hjem med denne og en gang så veide jeg alt jeg hadde med og da stoppet vekten på 85 kilo. Like rask som ulastet men det tok litt lengere tid å få den opp i hastighet, men hvem fa.. har det så travelt?

Freya (kajakken i dette tilfellet) og reven.

Jeg har padlet langt i Freya`n og jeg har padlet diverse konkurranser med den og særlig vil jeg dra frem Tripp trapp triathlon hvor det var 25 kilometer med padling, deretter 4444 trappetrinn etterfulgt av ca 13 kilometer med løping for avslutningsvis 30 kilometer på sykkel i flott Vestlands natur. Dette gjennomførte jeg med et begynnende hjerteinfarkt........ En annen flott konkurranse var Dalsland kanot marathon 55 kilometer med padling og ca 600 startende. For ikke å snakke om Klaraelven challenge 82 kilometer i flott Svensk natur. Nå er det hele historie og kjøper av Freya er nemlig Freya selv. Freya Hoffmaister er ei Tysk dame som eier en liten kjede av kaffe og iskrem utsalg, hun har også flere havkajakk ekstrem utfordringer på meritt listen sin. I 2009 padlet hun uten hjelp og følgebåt rundt Australia, dette som første kvinne og som nummer to i historien. Tilbake til nåtiden, nesten, i 2017 kontaktet hun meg for å spørre om jeg ville selge kajakken, hun fikk et høflig nei. Så scroller vi frem til 2023 og jeg er i grunnen dritlei av det som heter kajakk og jeg har bestemt meg for å selge det meste også kurskajakker og henger og hele sulamitten. Det blir en ekstra mc i steden for, greit å ha en mc man kan kjøre med på vinteren også.
Torsdag kveld, nyvasket bil og båt og nå ble det litt mer plass i garasjen.

Vi fant greit frem til Freya med Freya`n og et hyggelig møte med ei utrolig flott dame og en aldri så liten levende legende. Vi fikk en liten times tid med småprat og kaffe samt noen utrolig gode hjemmebakte kanel snurrer. Jeg ble pussig nok invitert til å være med å padle et legg på ferden rundt Nord Amerika og Kari ga meg lov, den som lever for se.
Freya og Freya, jeg lot så klart RulleRolf få sitte på ;ø)


Freya og RulleRolf på taket og Freya og RulleRolf på bakken.


Bilde og tekst sier vel sitt, jeg fikk denne boken av Freya.

Bok nummer 1 fra Australia har jeg i samlingen og den er lest og jeg gleder meg til å lese denne. Det var veldig elskverdig å spørre om jeg ville ha en kopi av denne boken og med en liten hilsen inni, da ble jeg glad gitt.
Tror ikke det er mange som har en slik.

På vei til Hirtshals så kjørte vi en tur via memory lane og det betyr at vi kjørte via Klittmøller og Hanstholm her hadde vi campingvogn et par år. Nydelig område og så koselig og kjøre gjennom her. Ble visst tatt i en fotoboks også, blinka jæskli rødt..... Nå er det heldigvis ikke så mange RulleRolf`r der ute heller. En fabelaktig flott tur er over og jeg ønsker Freya lykke til med ferden videre rundt Nord Amerika.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar