Totalt antall sidevisninger

torsdag 9. desember 2021

Da er vi der igjen.....

 April 2020 så la jeg ut et lite dikt om tingenes tilstand i forbindelse med nedstengingen av Norge og nå er vi jaggu meg der igjen. Jeg aner ikke hvem som har skrevet dette men det treffer meg ganske så godt.

Jeg håper vi våkner.

Vi sovnet i en verden og våknet i en annen.

Plutselig er Disney tom for magi, Paris er ikke lenger romantisk og New York står ikke opp lenger.

Den Kinesiske mur er ikke lenger en festning og Mekka er tom. 

Klemmer og kyss blir plutselig til våpen.

Og ikke å få besøke foreldre og venner blir en kjærlighets handling.

Plutselig innser vi at makt, skjønnhet og penger er verdiløse og ikke kan skaffe deg oksygenet du kjemper for. Verden fortsetter sitt liv og det er vakkert.

Du setter bare mennesker i bur, jeg tror det sender oss en melding.

"Du er ikke nødvendig, luften, jorden, vann og himmelen uten deg er fin"

Når dere kommer tilbake, husk at dere er mine gjester ikke mine herrer



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar