Totalt antall sidevisninger

søndag 19. juli 2020

Til Langesund.

Mandag 13 juli la jeg lystig avsted, tidlig om morgenen, mot Langesund. Klokken er bare 07.30 og jeg triller ut av garasjen med en ferie pakket velomobil. Skal som skrevet sykle til Langesund og så ta ferje derifra via Hirtshals og så til Stavanger.
Et lite eventyr er underveis, det skulle ikke bli så langt men mer om det senere.
Første gangen jeg er her, gamle E18 like nord for Langgangen.

Opp Korketrekkeren, gikk overraskende greit her.

Dette var E18 i sin tid og jeg husker vi kjørte her med Falken (rednings selskap)
Gamle Brevik brua, her var det smalt men det gikk veldig greit.

Da tok det tid når man kjørte til Kristiansand for å si det sånn, man kjørte jo innom et hvert lite tettsted på veien. I motsetning til i dag hvor det går 4 felts motorvei snart hele veien og det er god knall.
Når man sykler så blir jo hele veien annerledes, når jeg tok av ved Farris brua så kom jeg ut på jomfruelig grunn (for meg). Her var det kjempefint å sykle og jeg skal nok ta turen en gang til. Kort fortalt så kom jeg til Langesund 2 timer før ferja går og jeg trillet inn i sentrum på jakt etter litt lunsj.
En Carlsberg og en god pizza på Papas, kan anbefales.

Måkene er nysgjerrige og de finner seg en liten godbit innimellom.

Superfin lugar på Fjordline, dusj og tv gjør turen bra.

Jeg snur i Hirtshals og blir med til Stavanger.

Skikkelig flott gjort, når de setter fra seg sitt søppel på et annet bord......
Jeg mistet litt "munn og mæle" kan man si, trodde ikke det gikk an å oppføre seg så primitivt men jeg lar meg vel egentlig ikke overraske noe mer. Skulle slengt det tilbake men jeg foretrekker å sove på lugaren min og ikke i en celle på båten. Dagens lengde ble 88,5 kilometer og to kaffekopper.
Del to kommer om litt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar