Totalt antall sidevisninger

mandag 6. juli 2020

4 og 5 juli er kurshelgen man vil huske.....




 Lørdagen kom med et utrolig flott vær og noen utrolig flotte kursdeltagere. Blir spennende å se og høre når vi etterhvert får somlet oss ut i vannet. Var visst ingen ting å bekymre seg for, det var selvfølgelig en som badet både titt og ofte men det hører med.
Vi padlet "rundt" hjørnet og begynte å øve på støtte tak, det er god knall.
Her er alle åtte snart i båtene, det er kun Fredrik som ikke har fått satt seg ned ennå.
Like blide som sola som skinner Angela og Per Edvin.

Thea og Torun i farta.

Se her da, sideveis forflytting bra Lise.
Det må sies at når vi padlet bort til dette stedet som vi skulle øve litt støtte tak og side veis forflytting, så kommer Thea med følgende spørsmål; Åssen skal vi egentlig holde disse stavene? Jeg humrer ennå for å si det sånn. Jeg er veldig vant til at folk kaller kajakkene kano, men staver i stedet for årer den var ny. Takk Thea he he.
Dette er bra og alle sammen holdt pusten pga Covid 19 osv osv.

Angela er straks på plass og Thea sitter allerede i hennes båt.
Reaksjonen til Thea når jeg sa at de skulle bytte båt var som følger, faaen du kødder!
Jeg er såklart dønn seriøs og de begynte å klatre over alles kajakker, bra utført.
Vi spiste en god lunsj og koset oss litt i solen og praten gikk om hvor moro dette egentlig er, da koser jeg meg. Etter lunsj så er det bading og redning som står på programmet.
Dette er ikke så lett som det ser ut som, men øvelse gjør mester som dem sier. Linda fikser det.

Tømme båten må til fra tid til annen og se her er det brukt helt riktig tak, nå tipper ikke båten så lett rundt før den er tømt.
Angela kjemper tappert og klarte det veldig bra.

Sånn skal det gjøres, Kudos.

Det var ikke alle som hadde troen på egenredning, noen snakket om 10 kilo pupp og rompe som skulle opp på båten. Synes du klarte det veldig bra jeg Thea. Det er noe med de øvelsene som vi gjør på lørdag som gjør det lettere å padle på søndagen. Denne helgen så var det litt annerledes da været ikke var helt på vår side. Vi prøvde alle sammen og det skal dere ha skikkelig kudos for. Da fikk dere også sjekket ut hvor stabil en kajakk egentlig er, det ble dessverre for store bølger og for mye vind. Da bruker vi fjellvett regelen som sier at det er ingen skam å snu, vend i tide og grav dere ned.

En velfortjent high five, bra jenter. Linda og Torun i slaget. (hvor tar jeg det fra)
Som sagt det er aldri et kurs uten at en (ei) eller flere tar en velt ved inngang/utgang, Blid er hun i allefall Torun er navnet.

Dette er i følge læreboka i padling øvelse nummer 53 på å komme seg ut av kajakken.
Noe våtere vær på søndagen men vi skal i alle fall prøve og vi fikk en liten tur.
Angela og Thea, blide som solen begge to. Foto Angela Payne

Vi måtte vente litt pga av et kajakk bytte. Foto Angela Payne

Her er vi alle mann alle og nå gjelder det å padle. Foto Angela Payne
Vi kom helt bort til Seilsenteret, tross været bare blide damer, Thea var ikke tilstede da bildet ble tatt.

Takk for en superflott helg, siden været ble som det ble på søndagen så håper jeg at jeg ser flere av dere på f.eks neste kurs i Sandefjord på dag to. Det kurset skjer i helgen 15 og 16 august.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar