Totalt antall sidevisninger

tirsdag 31. mars 2020

Velomobilen i mars.

Mars har vært sjelden varm og snøfattig her nede på østlandet (og glad er jeg for det). 765,3 kilometer ble tilbakelagt i mars og det var stort sett behagelige kilometer. Det meste er jo pendling til og fra jobben og så er det noen, teknisk sett kun 3 turer som ikke er jobb pendling. Det er jo fremdeles ganske kaldt ute men jeg sykler stort sett i t skjorta og straks så begynner jeg med shortsen også.
Dette er på Tenvik veien og datoen er 1 mars.
1 mars så ble det bare en kjapp tur til Stangeby krysset og så over mot tenvik før jeg tok til venstre ved Tømmerholt. Som bildet viser så var det godt med slaps i dag. Slik som jeg tenker så er det bedre med 8 kilometer enn 0 kilometer.
Her har jeg vært velomobil smart.
En skumjekk uten bevegelige deler, genialt synes jeg selv om ikke annet.
Har jeg aldri tenkt på men.......  ;ø)
Fra en god tur 7 mars, 79,6 kilometer i dag.
Samme dagen dette er under E18 ved Holmestrand.
11 mars så var jeg å høre på NRK radioen, ganske greit synes jeg selv ;ø)
14 mars så var det en tur ut til Verdens Ende som stod på programmet 53,6 kilometer denne dagen.
Fra en liten tisse stopp samme dagen og sjekk været da dere.
Rett nord for Stangeby krysset en tidlig morgen, på til jobb altså.
Samme morgen altså 18 mars og her er jeg kommet til jobben.
Bestandig tidlig ute og det burde noen andre vært også men den gang ei. Har en deilig morra rutine og det er å komme litt tidligere enn arbeidstid start, sette på kaffen og spise frokost og lese avisa.

21 mars og en deilig liten tur på 103 kilometer.
I dag så passerte jeg 2000 sykla kilometer hittil i år og det er jeg fornøyd med gitt. Samme tid i fjor så hadde jeg "bare" syklet 478,4 kilometer.
Her ved et nødvendig tisse stopp på vei mot Borgeskogen.
Liker innmari godt å sykle fra Skjee kirke mot Sem på gamle E18, får her en lang nedoverbakke og kan ligge i 60 kmt i over 5 kilometer, da smiler livet til meg og jeg gliser tilbake.
22 mars så kom denne krabaten på besøk, en stjertmeis (long tail tit på Engelsk)
Fin himmel på vei hjemover, dette er 23 mars.
27 mars på vei hjem, dette er ved Nøtterøy kirke.
Siste dagen i mars er over og det ble 765,3 kilometer.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar