Totalt antall sidevisninger

mandag 3. februar 2020

Stikkpilla i januar.

Det må sies at januar har vært utrolig mild og fin. Kunne nå bare Færder kommune og Tønsberg kommune sopet sykkelstiene. Bruk sykkel sier de, reis kollektivt eller gå. Men for pokker gjør noe så vi som sykler setter pris på da. SOP SYKKELSTIENE.
Jeg personlig blir litt oppgitt, det er så mye grus og det har jo ikke vært noe snø siden desember og Yr.no melder om mildvær langt frem i tid. Vi som er med og sparer "miljøet" vi skal liksom lide vi, kommer det snø så strør dem bare mer grus og det blir større jobb å sope dette opp når våren virkelig slår til igjen. Nå skal det sies at mot slutten av januar så er det strøkent feid inn mot byen, tusen takk til sannsynligvis Statens veivesen.
Fredag 3 januar, på vei hjem fra jobben etter en vindfull natt.
Søndag 5 januar og en kjapp tur ut på Verdens Ende, her ute er det fint.
8 januar var en flott dag, dette er på vei hjem fra jobben med kule skyer.
Nå har jo noen miljøgærninger begynt å si at slike skyer skyldes menneskeskapte forurensninger, da kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt. Munch malte Skrik i 1910 og malte sannsynligvis perlemorskyer, flere versjoner av skrik finnes og et som er malt i 1893 viser omtrent de samme skyene. Det er jo ikke sikkert at Munch så perlemorskyer men muligens noe effekt av kunstig stimuli..... Jeg bare gjetter for man vet jo aldri. Uansett så dannes Perlemorskyer i høyder mellom 15 og 30 kilometer over bakken.
En morgenstund er litt tull i grunn, sitter du her lenge nok så kommer det nok noe rart lys her også. Dette var 10 januar.
18 januar og jeg sykler "toppløs" for en flott dag.

Fremdeles 18 januar, dette er ved Tønsberg Yrkes skole.
23 januar og på vei hjem fra jobb, nydelig å sykle i dag.
Dette dekket har gjort sitt, her var det nok grus til neste års strøing.
31 januar så kom det litt snø, på Kilen var det nesten ingenting men hjemme så var det vel 2 centimeter.
Hadde noen c momenter på vei inn til jobben men ingenting å bli redd av. Januar har vært utrolig mild og fin og jeg fikk logget 701,4 kilometer i velomobilen. Nå gleder jeg meg til februar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar