Totalt antall sidevisninger

søndag 12. januar 2020

Deler av januar i velomobilen.

Januar har jo vært eventyrlig så langt, i alle fall her på østlandet. Det er fullstendig fritt for snø og vi har en hyggelig temperatur hver eneste dag. Da er det virkelig moro å sykle til jobb og tilbake. Blir riktignok noen punkteringer men det lever jeg godt med. Hittil i år så har jeg punktert to ganger og det blir sikkert noen flere ganger også.
Denne var med i forrige innlegg også.
Det var noen som trodde at jeg tok bilde av denne trampolinen når jeg syklet i 50,8 kmt. Det kan jeg herved bekrefte at ikke stemmer, jeg stoppet opp og tok bildet, jeg er jo ikke helt idiot heller. Det er verre med de som eier denne hoppematten, den burde så absolutt vært sikret med det vindværet som var meldt.
En tur til Verdens Ende hører med på nyåret og ja jeg sykler i t skjorte.
Bestandig litt moro når det er litt kjølig i været og jeg står her ute og fotograferer og folk kommer forbi innpakket i det siste av dunjakker, luer, skjerf og div heftig skotøy. Da starter jeg gjerne samtalen med å si at jaggu så er det kaldt i dag, jeg står jo der i t skjorta og jeg får mange rare blikk.
Fra en nødvendig tisse stopp, fremdeles 5 januar og jeg er på vei hjemover fra Verdens Ende.
8 januar og det var noen flotte perlemor skyer, jeg måtte bare stoppe.
Bildet yter ikke skyene full rettferdighet, de var penere i virkeligheten.
En superflott soloppgang over Ringshaug stranda.
Jeg merker at jeg blir litt lei meg når disse klima idiotene begynner å si at det er takket være forurensning at vi får slike opplevelser.
Jeg sykler forbi Nøtterøy kirke hver dag og i dag tidlig så syklet jeg opp til kapellet og tok noen bilder.
Må jo si at Huawei Mate 20 pro er den beste mobilen med tanke på kameraet, dette bildet er tatt med 4 sekunders eksponeringstid og det er håndholdt. Dette var fredag 10 januar. Jeg gleder meg allerede til morra turen nå i morgen, koser meg så i denne velomobilen, så mye at jeg av og til sykler en omvei hjemover. Hittil i år så er 218,1 kilometer tilbakelagt. Godt nyttår folkens.

2 kommentarer: