Totalt antall sidevisninger

fredag 8. november 2019

Velomobilen er syk.

Huff og huff forrige søndag så hadde jeg et lite uhell med velomobilen, i en ganske så hyggelig fart på vei hjem fra Verdens Ende så var det noen dype "humper" som jeg mer eller mindre svevde over og kjedet hoppet av foran. No big deal tenkte jeg og fikk det på igjen, det skjedde tydligvis noe med derailur bak også. Vel jeg kom meg hjem på halv maskin og fikk tatt av inspeksjons dekslet bak.
Det var et nedslående syn og jeg satt på inspeksjons dekslet igjen og ringte hjelpetelefonen for velonauter......
Her er man fremdeles lykkelig uvitende om hva som skal skje litt senere.
Hjelpetelefonen for velonauter er altså Velomobilcenter i Danmark. Jeg fikk bestilt time for service og konemor har ordnet hotel og fergebilett, blir ikke mye bedre enn dette. Bare noen dager igjen før ferga legger fra kai i Oslo. Det blir en service som går fra onsdag til kanskje søndag. Et opphold i København er jo ikke å forakte og hotellet ligger i sentrum. Øl er jo også godt i Danmark, så hva kan egentlig gå galt? Forhåpentligvis ingen ting. Jeg savner å sykle velomobilen etter bare noen få dager, sykler litt på tohjulingen men får vondt i håndleddene. En uke til så er velomobilen på plass igjen og da blir det andre boller, bare det å sykle uten musikk er jo en nedtur. Jeg liker ikke propper i ørene bare så det er sagt.

2 kommentarer:

  1. Tja, jeg skjønner helt hva du mener! Jeg har had det samme når velomobilen hadde krasjet, og måtte repareres. Ikke noe stor problem, siden jeg har fikset alt selv siden jeg har velomobil. Strada har krasjet 2 til 3 ganger og jeg fikset alt selv. Bare lakkering er jeg ikke god at, men med litt mindre bra utseende kjører velomobilen like greit........;-))
    Også med QV fikser jeg alt selv, ingen problem.
    Selvfølgelig måtte jeg lære en del og, men det går fort hvis alternativ er en lang og ofte dyrt reise til utlandet hver gang velomobilen trenger service.......
    Men jeg skjønner at ikke alle er like teknisk eller interessert i å skrue selv.
    Heldigvis går det ofte lang tid før en velomobil trenger mer en vannlig vedlikehold.

    Mvh, Adri.

    SvarSlett
  2. Fikser det meste selv, men når derailur blir helt skjev, da vil service trenges.

    SvarSlett