Totalt antall sidevisninger

lørdag 20. april 2019

Langfredag = lang sykkeltur

Dette blir jo langtur nummer to i påsken og så lenge jeg ikke er spesielt glad i å gå på ski så er sykkelen eller velomobilen et framifrå redskap å bevege seg i. Planene er Hvittingfoss via Ramnesveien og litt på Bispeveien før jeg sykler over Kjær og Gregershølet for å komme ned ved Lønnskollen. Memo til eget bruk ikke sykle over ved Gregershølet en gang til, noen helt syke stigninger der gitt...... Så forbi Lønnskollen og jeg tar av ved Vassåsveien så jeg kommer opp til RV 32. Grei liten stigning der og så er det utfor ned til Hvittingfoss, her går det unna Gunnar.
Gregershølet i bakgrunnen, her var det bratt.....
Vel på toppen så smaker det med kaffe og wienerbrød, gir litt energi det.
Fra Hvittingfoss så følger jeg Lindholsveien som går ca parallelt med RV40 og det er en veldig koselig vei å sykle på, hadde noen artige telehiv. Passerer Brufoss i fint driv men må ta noen bilder på den gamle brua. Utrolig lite trafikk her i dag og det passer meg ganske greit.
Må jo ha en ifartaselfie, dette er rett før jeg kommer til Brufoss.
Ekstra glad i meg selv i dag ;ø)

Det er jo fint her da om ikke annet når jeg ikke er med på bildet.
Jeg tror at nå vil veien gå en del nedover og jaggu det hadde jeg helt rett i, ble nesten litt "rolling hills" noen steder og det er god knall. Det som ikke er like god knall er at høyttaleren gikk tom for strøm omtrent ved Hvarnes...... Irriterende er vel ordet jeg vil bruke her, memo til eget bruk igjen, husk ekstra batteri.
Svarstad skisenter i bakgrunnen.
Veien ligger der og jeg ligger i velomobilen og det er så lite trafikk at det bare er moro. Kommer etterhvert til Åsrumvannet der tar jeg inn på vei 304 et lite stykke før jeg svinger til høyre og inn på Åsrumveien som vil ta meg til Gamle E18 og der planlegges et lite mat stopp. Det ble en kaffekopp og en rekebaguett, gjett om det smakte godt da gitt. Kom i prat med et ektepar hvor hun sier hun ser meg nesten hver dag på Kilen, verden er liten dere.
Når veien ligger som dette, da gliser jeg.
Circle K på Haukerød.
Om noen måneder så er Kajakkgrossisten historie og jeg trenger ny "reklame" på sidene. Veien herifra har jeg syklet mange ganger og jeg gleder meg til jeg kommer til Skjee kirke for der kommer en superlang nedover bakke og da går det unna igjen, helt til Semsbyen. Over Semslinna går som vanlig veldig greit og det ser ut som om jeg bikker 150 kilometer.
klokka er 19.45 og det er 22 grader.
Kommer vel hjem men ser at jeg har ca 800 meter for lite til å nå 150 kilometer så da blir det en liten forbikjøring av heimen og bort til Mekonomen, snur der og sykler hjem vel vitende om at turens lengde i dag ble over 150 kilometer, 150, 4 for å være nøyaktig. Topp dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar