Totalt antall sidevisninger

mandag 5. juni 2017

Fjellsport.no

Fjellsport må være den beste nettbutikken i Norge uansett bransje. Her jobber det dedikerte mennesker som tydligvis elsker å være på tur, på sjøen, på fjellet, i kajakken og tilogmed i byen. Hvorfor skriver jeg byen, man er vel ikke på tur i byen? Har du ikke hørt uttrykket jeg skal bare en tur til by`n, med og uten alkohol så kan du bli pent kledd på av Fjellsport. Må jo ikke ha tweed dress for å gå på byen, et par nyvaska fjellbukser tar seg egentlig bedre ut synes jeg. Nå skal jo ikke dette innlegget handle om klær men om telt. Telt sier du kanskje, bruker ikke RulleRolf hengekøye da? Absolutt så digger jeg hengekøye men tenkte at et telt det må jeg ha i samlingen min. Etter litt frem og tilbake med en telt historie på Fjellsport så endte jeg opp med et North Face Moutain 25 Summit 
Langt navn men det er dette teltet som er mest avbildet på Mount Everest, må vel bety noe det.
Skiller seg ut fra mengden, ikke sant?
Men hvorfor telt? Har jo to stk lavo i samlingen men de er ikke helt lette å sette opp på svaberg f.eks, et kuppeltelt er tingen og dette kan også brukes uten overteltet på de varme sommerdagene. Jeg liker å ligge i telt eller hengekøye sålenge jeg kan ligge uten å bli summet ihjel av myggen, les myggnetting. Finnes det egentlig noe mer irriterende enn den summer`n som kommer til øre ditt når du nesten har sovnet.....
Tilbake til kajakkturer så kan dette pakkes ned i kajakken sammen med hengekøya, sånn er det når man har kajakk med stor lastekapasitet. Årets sommertur kommer til å gå fra Flekkefjord og hjem, da blir både telt og køye med.
Kommer tilbake med mer detaljer om teltet om litt, for å si det sånn så tror jeg det skal prøves på Storesand til helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar