Totalt antall sidevisninger

fredag 27. februar 2015

Lang ved, havheng del 2

En god kveld går over i en god natt, jeg kan bare snakke for meg selv men Amok sin Draumr hengekøye er noe for seg selv, det gjelder også Exped sin. På et personlig plan så er jeg mer skeptisk til disse som gir deg en banan form. Mads Olav med lånt køye ble en bakkekryper før det ble god natt. Søndre Årø er en kjempe plass å henge på, for å si det sånn.
Morgen på Søndre Årø og for en morgen.

Rester fra gårsdagen, nakkekotelett rattatouille, like godt i dag som i går.

Bedre med primus i motsol enn varm øl i morgensol.
Toten og Østfold leieren.

En samling sko......

På toppen av Søndre Årø, her ligger det en flott gravrøys.

Utsikt sydøstover, flott på morran.

Jeg ser, jeg ser, jeg laster ner......

Der nede er litt av leieren, men det var i bukten bak vi skulle vært.
En nydelig gåtur på denne øya åpnet mine øyer, utrolig flott å gå her og så deilig å gå ut litt "hangover"
Lavt henger de og søte er de.

Jeg er ikke helt overbevist, digger Exped og Amok sine køyer.
En superflott helg er over og havheng kan vi si har kommet for å bli, ingen tvil. Neste gang blir vel du også med. Bålkos, god mat, god drikke, gode historier, gode venner, kan man ha det særlig mye bedre?
Det er nok veldig mye jeg skulle skrevet men på en måte så er det blåst ut av huet mitt.

2 kommentarer:

  1. Heisan. Skulle gjerne vært med på denne turen, selv om jeg muligens hadde blitt en bakkekryper med mitt nye telt....hehe... :) Når det gjelder bananform, jeg har en Hennesy hengekøye. Den tenderer nok litt til den formen, men den er ment å ligge diagonalt i. Selv med min elendige rygg som førte meg inn i omskolering hos NAV i 2000 så sover jeg utrolig godt i den. Det som er viktig er å klare å henge den riktig opp, dvs stramme den godt nok. Ser på nederste bilde her at den ikke er hengt opp riktig. Alt for slakk. Min metode som jeg fant på nettet, innebærer bruk av 2 metallringer hvor man trer tauet gjennom på en spesiell måte. Da blir det null kråkereir, enkelt å etterstramme, og megalett å løsne dagen etter. Har vel en ca 15 døgn i køya mi, ikke så mye å skryte av, men nok til at jeg syns den fungerer veldig bra hvis man bare tar høyde for det å binde opp og stramme den riktig. :) For øvrig takk for enda en herlig blogg fra deg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Kai. De ringene du snakker om er vel noe lignende som det bildet øverst i forrige innlegg. Det virker som om det er mye styr, se heller på Amok sin ;ø)
      Man må jo få lurt deg ned hit til sommeren en gang, Camp RulleRolf kanskje? 10 x jubileum i august en gang.
      RR

      Slett