Totalt antall sidevisninger

søndag 27. april 2014

RulleRolf og damene.

Årets første kurs og som en bonus, et rent damekurs. Når yr.no har en sånn værmelding som dette for helgen så går mine tanker nordover, der snør og blåser det helt for jæ... Det trenger ikke vi å dvele ved her, men vi kan istedet konsentrere oss om hjemlige forhold. Sol fra skyfri himmel med 3 fruer og ei frøken på stranden, blir vel ikke bedre enn det. Alltid artig å møte nye padlere, ikke noe nedtur i dag heller det gitt. Anita, Helene, Elisabeth og Nina er fire spente og søte deltagere som ikke er redd for vann. Vanlig prosedyre på land om litt kamerat redning, bare for at de skal ha en følelse av det i tilfellet noen velter før vi velter....
Starter som et trafikk lys, men fotografen burde kanskje ryddet opp først......
Turens første del går rett mot land og en veldig flott grunne, hvor vi gjennomgår støttetak, lave sådanne. Dette er veldig greit å ha prentet litt på da det kan redde deg fra å bli våt unødig. Bestandig morsomt når jeg står bak og dytter til båtene i en ikke avtalt retning  ;ø)
Skal selvfølgelig ikke kalle dette bildet bare ræva, så det lar jeg være.

Nå skal vi se om jeg husker (litt marinert nå) fra venstre Elisabeth, Helene, Nina og Anita.

Anita i farta, dette klarte dere veldig bra og dere får selv oppleve hvor stabil en kajakk kan være.
Spenning, spenning, Anita har et morsomt utrykk.......

Ingen badet, bare Nina som nesten veltet. Det er jo sånn det skal være på kurs. Lunsjen ble inntatt på Møyeren, en koselig liten holme som badet i solen. Der spiste vi matpakke og noen spiste Stillehavsøsters, snadder begge deler. Etter en god lunsj padlet vi tilbake til Lahelle og satte i gang med wet exit øvelser, bestandig populært når vanntemperaturen er på ca 8-10 grader i vannet. Vi har behagelige 17 i lufta så vi skal vel ikke klage. Dag en går mot slutten og høy og mørk som jeg er så lover jeg damene bedre vær i morra, det er nesten ikke mulig å få det bedre enn i dag, men vi får se.
Dag to kommer med utrolig nok et bedre vær. Dagens oppgave er en turpadling og vi skal padle fra Lahelle til Lindholmen, over til Stauper og etter en appelsin stopp der så går vi over til Tønsberg tønne. Havet ligger som et stuegulv og livet leker, det er masse båter utpå og noen barn har litt høye skrik når de bader men sånn skal det vel være på denne årstiden.
Det blir dessverre ikke så mange bilder når man må bruke tlf om dagen. Men tro dere meg når jeg sier at havet ligger som et stuegulv. Vi har en svak pust i ryggen på vei over til Tønsberg Tønne, går i land og tar en bedre lunsj.
Flotteste gjengen på Stauper.

I dag var det nesten syden forhold. 

Når vi skulle padle innover til Lahelle igjen så tro det eller ei så har dette vindpustet snudd og vi vil ha en svak pust i ryggen, erre mulig å ha sånn flaks?
 Det blir tatt opp i gruppen om å kle av seg ( er det rart jeg er glad det er en ren damegruppe) og padle litt lettkledd innover. som sagt så gjort. Det var deilig det, jeg vet det ikke er helt varmt vannet ennå men voksne folk kan tenke litt selv også. Jeg hadde også avtalt å rulle litt når vi kom inn til stranden og se det var flaks to i dag, Solveig og Astrid kom inn fra sin helgetur og de avsluttet med litt rulling, flinke jenter del to  ;ø) Da slapp jeg akkurat det i dag, var i grunnen litt sliten også etter et bryllup i går kveld... Et herlig kurs er over og 4 nye padlere er født, mange morsomme stunder, god humor og gode mennesker.
Til Helene ring bare når det passer 45266726
Her er dagens rute og vi padlet jo langt i dag, vær stolte og støle over dere selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar