Totalt antall sidevisninger

onsdag 30. april 2014

Ny fisketur....

Et fabelaktig bra vær nå på tirsdagen som var (som om det hjalp på fiskelykken...) Pakker kajakken på morrakvisten og kjører ungene på skolen, lovte dem det dagen føre, for da har jeg en forpliktelse til å stå opp. Som gjort så sagt, holdt jeg på å si. Dagen opprant helt vindstille og solfylt. Etter å ha droppet av unga så kjørte jeg ut til Fjærholmen og startet dagen med å plukke plast..... En god bærepose om ikke annet og en drittbleie, erre mulig tenker jeg. Kommer meg etterhvert over i kajakken og får stangen i sjøen, eller sluken om du vil være pirkete.
Ruten går over til Bolærene og der tar jeg både et og to landhogg, finner også 2 plastkuler som jeg samler på, blir litt padler mot plast det.
Morsom sak, sikkert noe som er innvendig i en bøye. Trodde først det var noe "alien egg"

Stille og fint på morran, ruskete på vei hjem.
Deilig med et par kaffestopp og tissestopp, det ble litt over 15 km med dorging i dag. Rett syd for Vestre Bolærn så blir bare snøret helt slakt og noe tilslag nytter jo ikke. Her var det en flott fisk som kom bakfra og svømte sluken forover..... Jeg har ingen annen forklaring. Alle deilige dager har en ende så også denne, det hadde blåst greit opp og det ble en husketur hjemover og med sluken på slep, hjalp ikke det heller.
Dagens fisketur.
Mmmm nå kommer snart nybåten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar