Totalt antall sidevisninger

torsdag 27. juni 2013

Litt kajakk fiks og rød konditorfarge.

Tja man er jo ute og padler og det hender at man sklir over en stein eller lignende, kort fortalt så går det et skall eller flere av båten. Glassfiber er lett å reparere, jeg har til nå brukt en gelcoat filler men her har jeg funnet noe som er atskillig bedre og hardere. Takket være en fortid som modellfly bygger så har gravet frem fra glemselen noen produkter. En liten ting, epoxy uten tilsetning er ikke særlig bra. Micro ballonger er fint hvis man skal bygge opp noe, glassfiber kutt er flott når man skal lime fast noe, glassfiber "kuler" er ekstremt godt å bruke når man skal fylle ut hull i en skadet kajakk.
Rød konditor farge var en nødløsning i dag, skal få tak i noe rødt fargepulver til neste fix.
Litt flikking av skaden og det er straks klart for litt Harry Potter fix.

Rød konditor farge, glassfiber "kuler" og saktetørkende epoxy.
 Disse glassfiber kulene er kjøpt på Norwegian modellers i Tønsberg og det står "Milled fiberglass", på det samme stedet så har dem også glassfiberkutt for deg som vil reparere seriøst.
Når jobben var gjort så gikk jeg bort til dammen og matet fiskene.
Det er bedre å mate fisker enn å se epoxy tørke, bare så det ikke er noen tvil om det. Skal snart ut å padle litt gitt, ganske snart i allefall og da med Havpadlerne Tønsberg.

1 kommentar:

  1. Øøøøøø.....jeg vil ha en sånn tinn for trinn how to fix it, med tekst og bilder altså. I fall jeg får bruk for det en vakker dag. Ja?

    SvarSlett