Totalt antall sidevisninger

lørdag 12. januar 2013

Lørdag 12 januar.

Det er en flott ting med dagen i dag, den blir lysere og når dagen blir lysere så kan man padle lengere. Det er ålreit å padle om kvelden og natten også, bare så det er sagt. Dagen som var i dag ble veldig god da jeg kjørte ut til Svelvik stranden på Tjøme og padlet derifra. Det er litt kaldt i dag og med en svak nordlig vind så blir det ikke bedre ;ø) 
Østre og vestre Vakersholmen (selv om de henger sammen)

Isharer eller iskaniner.

Det er deilig å padle sydover for da har jeg nordavinden i ryggen, jeg padler forbi nordenden av Vakersholmen og ut forbi Kariskjær. Det er fint her ute det er det ingen tvil om gitt. Setter nesa sydover igjen og mot Lindholmen og jeg bestemmer meg for å padle tett på Lindholmen en runde rundt. Finner et merke så jeg har noe å se etter når jeg kommer rundt. Fy flate så mange fine små bukter det er her når man padler tett på og ikke bare jazzer rundt i en fart.
Sikt mot syd.

Dette er vel ikke så fint, du snakker om å bygge i 100 metersonen....
 Det er jo greit med hytter på etablerte steder, men når det blir som på bildet over her da blir jeg litt oppgitt jeg. Ytterst ute på den nøgne ø skal de nå begynne å sette opp hytter. Hva blir det neste? Hytter på Stauper? Jeg padler forbi denne "byggeplassen" og er tett på Lindholmen igjen og har akkurat rundet det sydligste punktet og får nordvinden rett i trynet igjen, det er igrunnen bare litt deilig, det er jo ikke kuling akkurat. Padler forbi merket mitt og setter kursen over mot Hui og mellom Hui og Bukkhlmen så er det så lite vann at jeg må gå ut av kajakken, men bare ca 10 meter så kan jeg sette meg i båten igjen.
Er det noen som kan gjette hva dette er? Jeg vet hva det er  altså  ;ø)

Måtte selvfølgelig ut til Silvestre i dag også.

Dette er et undervannsfoto med masse "Bubbelura"

For en herlig dag, og den blir sikkert ikke noe dårligere i morgen, tar en tur da også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar