Totalt antall sidevisninger

søndag 26. september 2010

En god ide.....

Det er meldt nordavind med opp til sterk kuling i kastene og det er da mine venner at dere burde holde dere inne, det burde vi også gjort. Vi det er Rino og jeg og vi skulle padle og kite fra Løvøya i Horten til egentlig Verdens Ende men timeplanen og svømmeturen gjorde at dette ikke gikk. Så vi kom til Fjærholmen istedenfor. Årsaken til timeplanen var at min kone skulle kjøre oss til Horten og hente oss der vi kom i land ( det går ikke bilvei til Bastøya akkurat.... Mer om det om litt). Som skrevet så blåser det noe helt for ille mye og den første halvtimen stamper vi i motvind og stor motsjø. Så endelig kan vi dreie av litt og få medsjø og surf, nå leker forholdene med oss og dette er deilig. Vi tar ikke sjansen på å lufte kiten her ute så vi går i land på en liten odde og får kiten i luften mens vi sitter trygt og kontrollerer før vi skyver ifra.
Her ved Løvøya, ved godt mot her.
Dette er livet med kite medsjø og medvind pluss dugelig med surf så holder vi jamt 16 kmt jeg bikker akkurat 22 kmt og gliser fra øre til øre. Vi må være litt oppmerksom på Bastø fergene men ellers så er det klar bane, det er jo ikke mange andre idioter ute på vannet i dag, vi ser noen seilbåter men de går med revet seil, som sagt det blåser godt.

På vei ut fra Bastøya etter en god svømmetur.


Surf 1

Denne snutten på oversiden er når vi nærmer oss Bastøya og livet fremdeles er lykkelig.

Surf 2

Denne snutten viser hvor fort det egentlig går, sjekk åssen han skjærer ut mot slutten ;o)

Surf 3 uten kite.....

Denne snutten viser åssen det er uten kite de måtte Rino kutte da jeg havnet i vannet, vi nærmet oss Bastøya og der var det et lite skjær som gjorde at bølgene reiste seg godt og en stor bølge vippet meg rundt mens jeg hadde åra godt nede i vannet så jeg rakk ikke å sette noe støttetak eller noe som lignet. Ikke fikk jeg rulla heller da kit`n dro og det var litt hektisk der og da. Ut og svømme og kit`n dro meg og båten i 6 kmt så cowboyentring var heller ikke så lett men jeg kom meg opp på bakdekket og Rino padlet motvind med kit på slep. Kort historie så skulle vi ta en kamerat redning men da mistet jeg båten og Rino med to båter og to kiter dro avgårde fort som bare faaen og det var ingen kul følelse å se han reise. Han kuttet derfor begge kitene og mistet samtidig åra men jeg bokstavelig talt svømte av meg støvlene (type Boundary). Etter å kommet til Rino med hjelp av en kasteline så gikk ellers en kamerat redning som om vi aldri skulle ha gjort noe annet før.
Det ble en god lunsj og tømming av båt inne på Bastøya, takk til gaffa teip for jeg lagde meg et par sko av nevnte teip. Det føltes ikke godt å gå rundt i bare latex sokkene på tørrdrakten.

Surf 4

Denne snutten viser også hvor fort det går uten kite, her kommer Rino kjapt opp på siden og sånn gikk det slag i slag sydover. På denne samme snutten så er vi utenfor Vallø omtrent. Snart gir de største bølgene seg og vi skal dreie litt sydvest og mot Fjærholmen. Fra Torgersøya og til Fjærholmen så har vi vinden nok en gang rett i ryggen og det går radig unna. Jeg sier til Rino mens vi padler at dette har vært mer slitsomt enn Dalsland.....

Det var nå litt sjø.
Her holdt vi jamt 16-17 kmt, livet er herlig dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar