Totalt antall sidevisninger

lørdag 2. desember 2023

1985 og et lite mc treff... I januar....

 De gærne har det godt og Frode inviterte meg på en liten mc tur i Januar, ja jeg skulle være så heldig å få kjøre en Landrover. Hvor skulle vi så kjøre og til hvilket treff? Krystall rally på Savalen, ikke så veldig langt unna Røros, så er dere sånn ca orientert. Og det var det herrens år 1985.



Ser ikke varmt ut og det ser sikkert ikke lurt ut heller ;ø)


Teltet er av typen Villmark Finnmark og Frode har teltet ennå.

Vi var jo såpass smarte at vi satt opp teltet på blåholka på selve parkerings plassen, ikke det smarteste jeg har gjort, det skal jeg villig innrømme. Husker også at Frode hadde tatt med mat til oss, kokt spaghetti og ingen ting annet, ingenting annet.
Blid er`n og det skal ingen ta i fra han, minus 33 og vi har en gang ikke kokt det ferdig.....


Det er nok ikke ofte man ser at gradestokken bunner, det var ennå minus 13 grader til... -33 grader.


På vei oppover og mange motor sykler så vi. Tyske, Italienske, Engelske mm. Det finnes gærninger overalt, det er sikkert.

Frode måtte hoppe på Kicken noen ganger men han ble jo varm da, jeg satt meg i en iskald Landrover...


Vi forlot Savalen fjellstue en søndag i Januar 1985.

Ble noen stopp underveis da Landroveren sviktet litt og jeg husker jeg måtte sitte på med Frode..... Ble å stikke innom en butikk og bomme noen pappesker så jeg fikk litt isolasjon. Jada de gærne har det godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar