Totalt antall sidevisninger

søndag 26. april 2020

Fin liten lørdags tur.

Må bare ha med et bilde for å mimre litt, det er ca 5 år og noen dager siden jeg fikk teste (den gang) velomobilen til Bjørn Lunde. Husker jeg var utrolig støl i flere dager etterpå og konemor ler ennå når jeg nevner det for henne, kom jo ned i stua som en hjulbeint cowboy og det gjorde vondt i lårene.

I underkant av 3 mil på min første tur, men hyggelig topphastighet da.
Lørdagens lille tur, over 150 kilometer lenger og ikke støl.
Startet som vanlig fra Nøtterøy og syklet mot Horten men først en kaffestopp på Circle K Kilen, bestandig hyggelig det. Det er her jeg oppdager at blinklyset ikke virker, men smart (og kjekk) som jeg er så svinger jeg innom jobben for der har vi en loddebolt. Det skulle vise seg at loddetinn hadde vi ikke..... Var nemlig en kabel som hadde mistet festet sitt på blinklys bryteren. Jaja får jo bare tråkke videre da. Kommer helt greit til Horten og litt etter Bastøfergen så kommer det jaggu meg en politi bil etter meg og han følger meg ingen tvil om det. Ble en stopp nede ved Kanalen og en meget hyggelig prat med to kjekke konstabler. De var veldig nysgjerrige på hva dette var og jeg viste frem villig vekk. Bare veldig synd jeg ikke var som Alve (Svensk Velomobil eier) og fikk tatt et bilde av dette her.
Litt uskarpt men det går jo unna, dette er straks ved avkjøringen til Åsgårdstrand.
E-18 i bakgrunnen og Helland brua, nå skal jeg straks svinge av mot Holmestrand.
Ble så klart en kaffestopp på Circle K Kopstad også, den koppen er verdt sin pris.
På vei mot Holmestrand så blir jeg tatt igjen av tre staute karer fra Oslo, dette var jo i en oppover bakke men det varte ikke lenge før jeg trillet forbi de igjen og vi fikk en liten prat. Strava er flotte greier, fikk jo tilgang til et bilde som Ketil tok i forbifarten.

Kult dette bilde. Foto Ketil Krogstad
Det var jo Buskerud fylke, nå er det Viken, men straks går det unna ned til Hvittingfoss.
Passerer Hvittingfoss og setter kursen nordover skal opp til Hvål bru og nedover på gamleveien mot Larvik. Her sitter jeg ned og spiser min lille medbrakte niste og det er så deilig i solen nå.

Hvål bru er ikke veldig brei. Heter vel egentlig Komnes bru.

Fint i sola i dag.


Her er det etterhvert noen ualminnelige fine veier og litt rolling hill tendenser. Liker meg her og jeg liker været i dag. Brufoss blir passert og jeg stopper og kikker litt på fossen eller stryket om dere vil.
Fremdeles på gamleveien, har akkurat passert Hvittingfoss.

Brufoss.

Brufoss igjen og en flott velomobil i forgrunnen.
Kanskje en av de beste dagene i år, bortsett fra Rødberg og hjem på skjærtorsdag 😎
Vel vel veien går videre den og snart så passerer jeg Gavelstad og her møter jeg en racer syklist til og han passerer meg han også, men det varer ikke så lenge og jeg passerer han igjen og sier noe om aerodynamikk, så ikke noe mer av ham. Noe syd for Åsrum vannet stopper jeg ved et veikryss og sjekker Google maps jeg skal jo over til Ringdalskogen da stopper det en bil og jeg regner med at det er en nyskjerrig bilist, men det var det ikke. Det er en hyggelig kar som eier en DF og det gleder meg stort da er vi flere "gærninger" i nærheten. Må bli en liten felles tur snart.
189,23 kilometer i dag, ble feiret med en burger og milkshake på Burgerking Ringdalskogen som ble fortært mens jeg syklet. Koser vettet av meg jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar