Totalt antall sidevisninger

lørdag 24. november 2018

Første vinter tur.

Egentlig ikke helt sant men i alle fall første tur med flere blå grader. Faktisk 4 eller 5 minus grader i dag. Så er det det med velomobil da at man ligger jo inne i et beskyttende skall. Faktisk så generer jeg såpass med varme at det ca pluss 6 grader i forskjell. Er bestandig moro å se på Borgheim, der er det et stort termometer på veggen og når den viser minus 6 grader på morran og jeg har pluss 2 grader i velomobilen, da er jeg fornøyd. Likefullt er jeg veldig fornøyd når jeg ser andre syklende som ser ut som Michelin mannen. Jeg sykler i en tynn løpebukse og en tynn, men langermet genser nå.
Skal få laget meg en kort poncho, det trekker litt rundt skuldrene skal vite.
Riktignok ikke samme dagen men dette er på vei til jobben. Torsdags morgen med kul skygge.



Fredag morgen derimot så var det friskt når jeg startet, sykkelstien var rimelig godt nedrimet og jeg var litt usikker på hvor glatt det er eller var om dere vil. Da tar man såklart en bremse test for å se om det sklir og det gjorde det ikke. Hadde allikevel noe lavere hastighet da dekkene jeg har på er relativt uten spor av noe slag. Kjøpte 3 par med nye dekk på Bikester.no 3 par til forhjulene vil det si. Tenkte jeg skulle prøve noen forskjellige. Det å gå inn i et sykkelbutikk her i byen og spørre om 20 tommers dekk er ikke så lett, utvalget er ikke tilstede for å si det sånn. Siden det går mot vinter så satt jeg på de bredeste på hele 1,5 tomme, de leverer for å si det sånn.
Snart hjemme klokka er omtrent 15.40 og det mørkner fort.
Nok en gang så har jeg det veldig bra når jeg ligger her og betrakter verden på utsiden. God musikk fra MP3 spilleren gjør livet mange hakk bedre. Nå skal jeg teste en DAB radio og se om det kan være noe, det er riktignok bare en liten "reklame radio" fra en bok klubb eller noe slikt, så det er jo ikke sikkert kvaliteten er den beste. 
Måtte vente til det kom en hvit bil for å få litt dynamikk i bildet.
Bruker ca 30 minutter på veien hjem og noe raskere på vei til jobb, pussig nok mer nedoverbakker på vei til jobb. Fremdeles mange blikk og kommentarer og jeg blir ikke lei. Håper det holder seg snøfritt en god stund til. Har kjøpt piggdekk til tohjulingen og er da klar for helårs sykling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar