Totalt antall sidevisninger

torsdag 14. september 2017

Årets siste grunnkurs?

Uansett så var årets siste grunnkurs med Kajakkgrossisten et vilt, vått og vakkert eventyr. 9 meget spente deltagere møtte på lørdagsmorgen og det regner lett.... Jøss hvor og når har jeg sist opplevd at det regner på kurs? Jo jo de siste 5 dagene med nærmere ettertanke..... Uansett hvor vått og vilt det er så gleder jeg meg minst like mye som dere, det er noe eget å møte nye mennesker i en slik setting. Ingen unntak i dag heller, dere var alle sammen usedvanlig søte og snille, men det er kanskje bare mitt inntrykk ;ø)
Det er jo egentlig ikke regn, det er bare morradoggen som har klumpet seg litt.

Første gang noen har veltet her, en gang måtte det jo skje.

Nå er det ikke lenge før vi skal ha lunsj, men tro om været vil klarne opp?
Jeg er jo en evig optimist og sa at vi skal spise lunsj i sola og jeg fikk rett, puhh. Noen ganger er det ålreit å ha litt flaks. Men denne gjengen er så trivelig at det å spise lunsj i regnvær hadde vært et lyspunkt det også, se hva som skjedde på søndagen litt lengere ned.....



Etter en liten padletur på ca 5 kilometer så var det faelaktig godt å strekke på bena.


Litt mat og varm drikke i kroppen før badingen tar til, nå er de spente på nytt.

Dette er badevær i september, dette er god knall.

Så bra, dette er så viktig å øve på. Sikker padling krever øvelse.
Det ble mye bading, latter, smil og noen tunge tak på slutten av lørdagen. Det er ikke så lett å komme seg opp i kajakken igjen under forsøket på egenredning eller cowboy entring om dere vil. Moro å se på, ja uten tvil, dette er bestandig dagens høydepunkt for meg.
Søndagens tur følger herifra
Været er jo ikke helt gæli, so far so good for å si det sånn. Hvor lenge var Adam i paradiset?

Fremdeles er været med oss.
Nå padles det på litt, siden jeg har sagt at det straks er lønsj ;ø)

Bare blide fjes sålangt og været er fremdeles bra.





Endelig fremme, nå skal det smake med varm drikke og noe å bite på.

Johan er en grei og blid kar.

Veldig blid og grei egentlig, driver med noe kano greier på fritiden da, det trekker jo litt ned :ø)




Noen lærte fort når jeg dro opp en kajakk, dette er god behandling av damene.

Dette er jo så hyggelig og noen synes det var veldig godt å strekke på bena.





Det begynte å regne og tordne noe helt inn i granskauen og det var jo akkurat der vi var.

Etter regn kommer sol, nå er riktignok dette bildet tatt med et "art" filter, jeg synes det ble kult.

Dramatiske skyer og litt røyk fra bålet.




Så begynte det å regne.

Det finnes ikke dårlig vær bare våte klær, dette er et gammelt ordtak for kajakk padlere.

Kanaltur er bestandig flott og her må veien krysses.




Straks videre og nå skinner solen igjen

Selveste RulleRolf, 69 var startnummeret på Klaraelven challenge. Foto: Johan Karlsen

Kule skyer, dette er cumulus congestus. Foto: Johan Karlsen
Bare blide folk her. Foto Petter Ødegård.

Dette oppsummerer helgen på en glimrende måte. Foto Petter Ødegård.
Takk for en flott helg, jeg håper vi sees på vannet snart og husk Camp RulleRolf i oktober.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar