Totalt antall sidevisninger

mandag 21. november 2016

Over til noe helt annet......

Nå er jeg glad i mat og jeg liker å lage mat, særlig sans har jeg fått for Sushi, hjemmelaget sådan.
Jeg får jo lettere sjokk og høy hjertefrekvens når jeg ser prisene på en tilfeldig valgt Meny butikk i Tønsberg distriktet.
En hel halv kilo med ris koster 48 kroner!!!!!
Går du derimot inn på Asiamat butikker så får du 10 kilo for drøye 300 kroner, mot 958 kroner i dette tilfellet. Synes du 10 kilo med Sushi ris er mye så fortvil ikke det er mye man kan bruke Sushi ris til, risotto for eksempel, vanlig ris til middag er også helt innafor i et knipetak.
Denne får du kjøpt i samme type butikk til ca 40 kroner for 1 kilo.
Det er på ingen måte meningen å henge ut en kjede, for alle andre kjeder har tilnærmet like priser. Så var det dette med Asia butikkene da, når du først er der så er heller ikke grønnsakene pakket i plast sånn enkeltvis, her er det ekte løsvekt som gjelder og det gleder meg stort. Utalget av frossen fisk gleder meg også stort, her er det fiskeslag jeg aldri har hørt om og scampi til en helt grei pris. Nå vet jeg at det er mange som ikke vil spise scampi pga av oppdrettsforholdene. De samme menneskene sitter og mesker seg med Norsk laks i fra en mære på Vestlandet. Tror egentlig jeg foretrekker scampi jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar