Totalt antall sidevisninger

tirsdag 17. mai 2016

Pinsehelghavheng.

Ja da jeg vet det skal være noen mellomrom i overskriften og jeg drikker kun kaffe akkurat nå. Klokken er litt over 20.00 på 17 mai og jeg skal snart ut å padle og se på fyrverkeriet i Tønsberg. Tilbake til havhenget og Ramsholmen, på lørdagen padlet det ut en gjeng og vi andre kom ut på søndagen, husk at det er pinsehelg og fri på mandagen. Av alle påmeldte så sendte også Janne en melding med ønske om deltagelse, vi har jo på en måte to Padle Janner i klubben, dette var den første. En annen forespørsel var fra et ektepar som kom fra Kongsberg, klart de skal være med og de er allerede innmeldt i FUP Norge  Søndagen kom med litt vind, men heldigvis fra nord og vi fikk en flott dytt i ryggen på vei utover.
Odd og Sissel, de kom fra Kongsberg for å være med på havheng.

Så møtte vi pinseleir for seilere på vår kurs, men alt gikk bra.
Oddvar koser seg i sola.

Her kan det se ut som om det snør men det er Odd som fikk laget en revne på 7 cm i underlaget av en torne.

Ellen tenker bare på Sam.....
Opp fra dypet kom en dugelig våt en, han var sleip, han var slu, han var SAM.

Havørn, et par sådan og de hekker på Ramsholmen.
 Det er sannsynligvis lite trolig (jeg håper jeg tar feil) at de får unger til å vokse opp hvis ikke Fylkesmannen stenger av og setter ut vakter i tiden til ungene er flyvedyktige. Her nede hos oss er det nemlig dumskapen som gjelder hvis man har båt over en viss størrelse. Når jeg opplever som padler at unger hiver stein og stokker på fugl som ligger på reir mens mor og far ligger i sine båter fortøyd til holmen med ilandstigningsforbud og helt sikkert koser seg med en GT og ser på sine unge håpefulle drittunger og helt sikkert ler av fuglene som forsvarer seg med skinnangrep uten å gripe inn, da blir jeg veldig lei meg egentlig. Så teite har vi altså blitt som båtfolk.
Kjersti lager en Wilson til meg (se Cast away med Tom Hanks) Det ble en Wilma da.
Wilma koser seg i solen. Hun ble med meg opp i hengekøya etterpå......

Amok både versjon 1, 2 og 3 var på plass samt en Exped for en lang mann.

Rudi ordner litt Real turmat, itteno frystørket der i gården, detta er bra Rudi.
En bakkekrypers innretning i motlys, vakkert om ikke annet.

Søte Ellen og våte Sam.

Folket i røyken, bålets gleder er store og det er så flott og inkluderende rundt et bål.
Morgenstund har gull i munn eller er tull i grunn.
 Må nok innrømme at jeg var litt tung i hodet på morran, men fy flate jeg sover som en unge i min Amok, sover i to timer gråter litt og sover i to timer igjen osv osv. Jeg sover adskillig lengere og bedre i min hengekøye enn jeg noen gang har gjort i et telt, ferdig snakka!!!
Se til høyre Amok sin køye kan gjøres om til en stressless, dette vet Heidi og sette pris på.

Noen koker kaffe og noen tenker på seg selv......
Noe av sjarmen med en padle leir.

Tja dette er forværelse til Rudi, skikkelig rotekopp han der altså.

På vei inn og Heidi strekker ut litt.
Takk for et flott heng alle sammen, burde ikke bli så lenge til neste gang vel?

1 kommentar:

  1. Herlig! Sitter og funderer på om jeg skal teste den der Amok-køya men… Veldig usikker. Jeg har jo en. Det ultimate er visst en blanding av de to.

    SvarSlett