Totalt antall sidevisninger

mandag 13. oktober 2014

Elio kayak

Er blitt den lykkelige eier av en Elio kajakk i dag. Det er en turløp båt som kan være god å ha til Telemarkspadleren f.eks. Reiv plasten av kajakken når den kom hjem mens den fremdeles lå på biltaket. Skyndet meg inn og sa jeg skal bare teste en kajakk så lager vi middag etterpå. Det ble en rask tur i kun long john og barbeint. Relativt ustabil og rank, morsom båt med en lengde på 590 cm og bredde på 42 cm. Jeg tippet ikke og jeg padlet bare litt over to kilometer, må justere litt på setet og stille inn sparkebrettet. Denne har ikke pedaler men en slik styrepinne og underliggende ror, som er svært responsivt.
I plast på taket.

På Fjærholmen, heldigvis flatt vann.

590 lang og 42 cm bred og 14 kg tung eller lett om man vil.

Du vet det blir ustabilt når den ligger på siden i vannet......

Var fint her i kveld da.

Karbonhai.

En merksnodig front men egentlig mye volum i den.
Padlet litt over to kilometer og gleder meg til å padle denne mere. Får bare legge meg i hardtrening og sørge for at stabiliteten kommer, så blir denne fin på Dalsland kanot marathon, Telemarkspadleren med flere. Turløp er morsomt, bare så det er sagt.

2 kommentarer:

  1. Vilken smäcker kajak! Så lång o så lätt, imponerande!

    SvarSlett
  2. Takk for det, skal bli gøy og bli litt mer kjent med denne.

    SvarSlett