Totalt antall sidevisninger

søndag 21. september 2014

Telemarkspadleren 2014.

Så var nok en utgave av Telemarkspadleren gjennomført og nytt i år var at Amber var med på 10 km, selv stiller jeg på 46 km, er vel for kjip til å betale for transporten til Notodden ;ø)  Spøk til side, jeg liker å plage meg litt for det er så deilig når det er over......
Amber og jeg leide en hytte sammen med Ingvar, kjekk kar som stiller på 23 km. Ble noen rolige øl på fredagskvelden og litt vin. Spretter opp kl 07.00 spiser frokost og lager til litt styrkedrikk i drikkeposen til ryggen, type XL1 eller noe lignende og en drikkeflaske med 50% kaffe og 50 % cider, skulle egentlig hatt cola men det hadde jeg ikke, smaker hoggorm men det funker for meg.
Kvelds stemning over campingplassen, fredag kveld.

Båten til Amber klargjøres for transport til Lystang camping, begynner å bli litt spent her.
Bare minutter igjen her.

Litt trangt i starten og nå er det bare 46 kilometer igjen

Jeg dro over til høyre og sparte en del på det, men det var grunt......
Etter starten så dro jeg over mot høyre siden jeg har sleperor, sparte veldig på det men det hjalp ikke så veldig mye, etter 5 kilometer kom første Danske og padlet forbi, etterhvert så padlet det tre Dansker forbi og rett før Notodden så kom det jaggu meg ei fjerde Danske (kvinne) og padlet forbi. Danskene padlet tur racer og ellers veldig lette båter, det var kun meg og Eli Taugbøl som padlet havkajakk, jeg ønsker meg flere havkajakker til neste år. 46 kilometer er ikke så langt.
Når jeg kom opp til Notodden så er det obligatorisk overbæring og litt spising på brygga, hyggelige funksjonærer spør hva du vil spise på, banan, sjokolade, nøtter osv osv. Jeg var nesten tom, eller jeg hadde vel ca 1 liter igjen på drikkeflaska på ryggen (camelback) og helte over innholdet med kaffe og cider i posen, smakte ennå vondere enn bare kaffe og cider.... Men det funker.
Padler nedover igjen og tar igjen en del av de siste, jeg rakk jo ikke starten her opp og kom vel ca 1 kilometer for sent, prøvde å fortelle dem at de padlet feil vei men ville de høre?
Det var deilig å komme ned i Blodspreng å få litt glede av strømmen, men det varte mye kortere enn på vei opp i Blodspreng. Mens jeg padler så regner jeg på når jeg kommer i mål, hvor langt det er igjen osv osv. Plutselig så er jeg ved den siste brua og da ser man jo en ende på herligheten, siste sving og målflagget er nå bare 700 meter fremme. Kommer under flagget og tar en rulle i målområdet og speaker sier at han lever opp til navnet RulleRolf, deilig, 23 kilometer i motvind og motstrøm opp til Notodden og tro det eller ei 23 kilometer i motvind på vei ned til Akkehaugen igjen. Livet er herlig dere. Det ble en fjerdeplass på Amber og en fjerdeplass på meg, Vi er superfornøyde begge to, men jeg må innrømme at jeg lurer på åssen det hadde vært hvis Danskene padlet havkajakk de også.
1 plass var en surfski på 4 timer og 33 minutter og 2 plass var 5 timer og 8 min, 3 plass var 5 timer og 22 minutter og jeg kom inn på 5 timer og 27 minutter, ikke gæli spør du meg. Grillfesten vant alle.
Det som er deilig med Telemarkspadleren er hvor utrolig velorganisert alt sammen er, deilig bakt potet og eplemost når man kommer i mål. Så en god dusj og en ennå bedre massasje, så er det bort på hytta for en velfortjent målgangspils.
Målgangsøl 1 liter, snadder ;ø)
Turen i tørre tall, stopptid var 6,45
Hytta vår, rett bak ryggen min så er vannet, her var det deilig kvelds sol.
Både Amber og jeg gleder oss til neste år og kanskje vi kan ha noe mer samlende aktivitet på lørdagskvelden da Tine ;ø) Jeg kan gjerne stille  ;ø)  (vil ikke si hva det er men jeg pratet med Tine om det)
Stor takk til Tine og alle hennes hjelpere og til neste år så blir du også med. Du kan melde deg på en 10 kilometer. Vigdis, Vidar, Ingvar og Kirsten stillte opp på 23 kilometer og Havpadlerne Tønsberg burde jo stille med langt flere mennesker.
Løypekartet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar