Totalt antall sidevisninger

mandag 19. mai 2014

Tjøme rundt en mandag i mai

Våkner til et fabelaktig flott vær, det har jo vært mye jobbing i det siste og litt lite padling. I dag så gjorde jeg noe med det. Bestemte meg for å padle i shorts i dag (regner nesten med at det blir noen reaksjoner....) Og jeg padler i en langarmet rashguard skojrte og barbeint, mmm smak på det ordet barbeint. Skikkelig deilig å vasse ut i sjøen barbeint. Det er så godt som vindstille og solen skinner fra en nesten skyfri himmel. Legger turen fra Kjøpmanskjær og østover mot Mågerø først.
Blir ikke veldig mye bedre enn dette.

19 mai og man kan lufte/vaske tærna.

Padlet utom Ildverket og deretter over til Vasskalven og så gjennom denne lille kanalen ved Havna hotel. Det er skikkelig varmt i dag men litt kaldt i vannet. Så ligger også vannet som et stuegulv så noen stor sjanse for å dette i havet er det vel ikke.
Dette er en liten kajakk strand rett syd for Havna hotel, kaffe smaker godt her.

 En annen liten ting er at jeg går på 5-2 og i mandag og torsdager så spiser jeg ingen ting, kanskje litt salat og et eple, men ikke mye mer. Drikker mye kaffe og har det helt greit. Siden slutten av januar så har jeg gått ned 10 kg og har det kjempebra med meg selv. Det å padle 30 pluss kilometer uten å spise er ikke så gæli som man skulle tro. At jeg padlet fra vannflaska i Kjøpmanskjær var jo et lite minus,,,
Perfekt kajakkstrand som sagt.

Snart ute på Verdens Ende.

Sånn som dette gikk nå timene.


Når jeg padlet nordover igjen, i et like stille vær så ser jeg plutselig en hel masse bevegelser og finner i overflaten, slutter å padle og glir bare fremover og det er en stor flokk med horngjel, utrolig kult å se de svømme ved siden av båten, en god opplevelse. Det er veldig mye fugl her ute også og ærfuglen har kommet med små dun nøster. Flott å se på det også. Det beste med dagen i dag var shorts, tskjorte og barbeint. En annen god ting var forekomsten av glassmaneter, nå i dag var det masse av dem.
Dagens rute


2 kommentarer: