Totalt antall sidevisninger

søndag 19. februar 2012

Litt småfiksing

Holder på med litt småfiksing og litt "nytenking" "nytenking" er helt sikkert å overdrive litt, men jeg har laget/støpt et kamera stativ til mitt Pentax kamera. Eller et hvilket som helst kamera egentlig, men Pentax har denne flotte intervallopptageren da og en vanntett fjernkontroll om jeg ønsker det. Som det vises av bildet under så er denne ikke helt klar ennå, men jeg skal grunne den i dag og så legge på et lag til med glassfiber, før den males i samme farge/mønster som kajakken. Kameraet skal stå på en 1,2 meter lang kullfiber stang/rør. Jeg skal lage tilsvarende feste for surfskien bare den kommer i hus, surfskien står jo på et hotel (Utinaturen) i Stavanger for øyeblikket og jeg regner med å reise nedover i midten av mars for å hente denne, er det noen som trenger å fraktet noe fra Tønsberg til Stavanger eller omvendt så er det bare å si i fra.
Avstøp fra fronten av kajakken, så det blir en perfekt "fit"
Den andre tingen jeg har holdt på med er å skifte halsmansjett i tørrdrakten min. Jeg fant en forhandler av slikt noe på E-bay og han lager halsmansjetter etter mål. Jeg kjøpte et kit med neopren halsmansjett og to stk arm mansjetter komplett med lim og renseveske og et "gummibånd" til overlapping av skjøten. Dette til den nette sum av 264,- rett i postkassa fra England. Etter å ha studert og tørrskiftet dette så var det bare å klippe av den gamle halsen, rubbe litt på latexen og finne en kakeboks med riktig diameter. Kakeboks er viktig for da har men en god anleggsflate. Etter x antall påsmørninger med lim på neoprenen så den "trutner" så er det klart til å påføre latexen. Det er jo et kontaktlim så dette bare må bli bra.

Kakeboksen er fremdeles på plass og her har også dette gummibåndet fått feste.
Nå ligger alt sammen og herder litt mens jeg skal ut å padle en tur, jeg skal se om selen er aktiv i dag. Det betyr vel rett og slett en tur ut til Bolærne og så skal jeg se om selen hopper litt i dag. Det er veldig flott hvis de gjør det. Uansett så kommer det da en liten historie på dette etterpå.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar