Totalt antall sidevisninger

mandag 23. januar 2012

Nordavind og selsprut......

Nordavind og selsprut høres vel noe rart ut men sånn var det nå en gang. Vannmannen og jeg på tur i dag og siden det blåser godt i fra nord i dag, vel egentlig ikke så hardt men lysten til å padle i le er påtrengende og vi velger å gå ut i Sandebukta. Derifra går turen i le syd på Hurumlandet og bort til Tofte og retur samme veien som vi kom. Det ble en lite frisk kryssing syd i Svelvik fjorden og man våkner når kaldt sjøfokk treffer deg i nesa....

Den er så vakker.

Jeg er usikker på hva dette er.

Herlig med snø, NOT!

Delfiakake sten.

RR i motlys.

Var kanskje greit at det var motlys........ Men legg merke til matchende lue og kajakk.

Skyer, pussig nok.
 Nordavind var greit jamfør overskriften, selsprut er kanskje mer suspekt. Men det er ganske enkelt som følger, når vi var på retur fra Tofte så ligger jeg ca 4 meter bak vannmannen og det dukker opp en sel og jeg hvisker se bak deg og selen verker ser eller hører meg virker det som og jeg er ca 40 cm i fra ryggen på den da den snur seg og det ser ut som om den er blind på det øyet som vender mot meg. Så blir den oppmerksom på meg og det da uttrykket selsprut kommer. Det er vel ikke alle som har blitt sprutet på av en sel?

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha, så stilig! Steinen var også stilig, forresten, men selsprut var tøft. Litt misunnelig.

    SvarSlett
  2. Dette var en flott blogg mister. Ble lysten på mer padling når jeg leser. God sessong og god tur..

    SvarSlett