Totalt antall sidevisninger

mandag 10. oktober 2011

Fra Hvasser til Tønsberg med kite.

Søndagen lå stille og fin, Rino skulle hente meg kl 10 og vi skal til Hvasser for å padle hjem eller til Tønsberg. Så skal konemor hente oss når vi er fremme. Når vi reiser utover så er det veldig stille og fint, litt for stille egentlig. Men det skulle forandre seg gitt. Avreise Sandøsund med destinasjon Tønsberg, vi skal bare padle rundt Sandø først og nå blåser det opp gitt. I motvinden så holder vi bare ca 6 kmt og vi gliser nok begge to for da vet vi hva vi har i vente om litt.
Snart klar for avreise.
Vi skjønte vel at det ville bli en stor dag så fort kit`n kom i lufta.
Her er vi i en lun vik, Rino kpm litt nær og kitène gikk i klinsj og snora røk.
Uten dekksrigging, for den skal brukes som snor, litt til høyre og langt bort er Bolærn
Rino, her er vi i le av Vestre Bolærn.

For å se denne videoen så må dere gå inn på youtube, jeg klarte ikke å laste den opp her.


Det ble en super dag med mye vind, veldig mye vind. Vi hadde en gjennomsnitt hastighet på ca 15-16 kmtover store avstander. Min maks hastighet ble 20 kmt uten å røre åra nesten. For å forklare litt av videoen over her så filmer jeg i en grei hastighet og legg merke til at Rino har tatt ned kit`n og det som skjer mot slutten av opptaket er at det kommer en vindrosse i forkant av en regnbyge og jeg rekker akkurat å legge kameraet i lomma. Da er det bare å holde seg fast for nå sparker det løs og jeg rett og slett sliter med å holde meg i båten. Jeg har aldri hatt kit`n oppe i så mye vind før og har problemer med å velge en fornuftig kurs, men kommer meg i le av Vestre Bolærn. Bølgene er borte men ikke vinden, det blir ennå en km nesten før jeg får dratt inn kit`n, jeg så i grunnen for et scenario hvor jeg var i toppen av et tre.. Alt i alt en fortreffelig dag i godt selskap med Rino, til tider ganske hårete forhold med kit`n i lufta men forbaska morsomt.
Dagens rute, ble 30 km blank ;ø)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar