Totalt antall sidevisninger

tirsdag 6. september 2011

Mandag 5 september

Det er en trist og regnfull mandag, det har vært mer enn fullt kjør på jobben etter min ferie, takken for å ha ferie er dobbelt med jobb når man er tilbake og det er ikke riktig. Konemor er forståelses full og hun ser jeg sliter og sender meg da ut på padletur. Det er jeg henne veldig takknemlig for, det klarner hodet når man bruker padlingen til å gå litt inn i seg selv. Det yrer lett når jeg starter padlingen fra Kjøpmanskjær, jeg har bestemt meg for å padle mot Me(d)fjorden for der har jeg aldri vært før. Det er passe med høyvann og da tar jeg med en kanaltur også, dette er på Sandefjord siden. Padler forbi eksotiske navn som York, midt i Vestfold ;ø)
Her er blitt opphold og snart ser jeg begynnelsen på kanalen.
Dette er rett ved Engø på Sandefjord siden.
Her er jeg i kanalen og det er rett før jeg må bære båten over veien.
En vaklvoren bro, her er det ca 25 cm dypt.
Det er ikke så lett å se men her er det ca 30 skarv.
Når jeg padlet gjennom denne kanalen så ser jeg et vannvittig stort vak, eller jeg ser hodet og delvis kroppen på en kjempestor fisk, jeg vet at vanndypden ikke var større enn 40 cm der. Padler såklart rett mot stedet der det vaket og noen meter før så ser jeg en stor frosk som svømmer, kan denne fisken ha tatt en eventuellt medsvømmende frosk tro? Padler vidre og tenker på den skjebnen det måtte ha vært å bli spist av en fisk, bare for å lese dagens Dagblad i dag om han som ble delt i to av en hvithai i Australia. Frosk eller menneske, det er fisken det kommer an på når det gjelder valg av menyen.. Jeg tar til høyre når jeg passerer Knattholmn og padler da inn mot Mefjorden, stort fint område som jeg stusser over at jeg aldri har vært inne på før. padler så sydover langs Østerøya ved Sandefjord og krysser over mot Lindholmen vest (camp RulleRolf surf`turf øya) før jeg setter kursen nordover igjen.
Det ligger en hytte på toppen her og det går en fin sti med trapper og slikt no på vei ned.

Et lite stykke forbi pynten her så ligger det en øy som jeg valgte å padle rundt før kursen ble satt nordover.
Som sagt, eller skrevet så ble det en ganske flott tur selv om jeg satt i tenkeboksen når det gjelder jobb situasjonen min. Skal jeg gå videre og se etter nye muligheter eller skal jeg bli og jobbe meg i hjel med papirer? Jeg er ikke veldig lykkelig om dagen når det gjelder jobben..........
Okkesom så ble det en grei liten tur på nesten 25 km og med dette så passerte jeg 1200 km i dag og det hjelper på humøret. Snart er det Havpadlernes tur til Fulehuk også og der serveres det god hjemmelaget Baccalao, meld deg på om du vil, sjekk hjemmesiden til Havpadlerne Tønsberg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar